Direktlänk till inlägg 17 oktober 2014

Mera länkar om nyttan med cannabinoiden CBD,,som hjälper mot svår epilepsi

Av Stefan Johansson - 17 oktober 2014 21:17

Jag mår så dåligt när jag ser hur många far illa i det svenska samhället (även jag lider) sitter  ofta och gråter, på grund av läkemedelsverkets vägran att ta till sig ny banbrytande forskning som sker runt om i världen, men allt stoppas på grund av vår fobi för ordet "Cannabis"  det enda jag får efter min stroke i okt. 2013 är så svåra biverkningar på så lite som en 1/3 dels dos medicin som läkarna säger att jag måste ta för att inte få en hjärnblödning till, som gör att jag vill ta livet av mig. . jag vill ju bara bli friskare, är det för mycket begärt  ?  



Och efter min stroke 2013 så har jag fått enormt stor empati, för alla sjuka.


I Israel så finns det tydligen rätt medicin för oss som har fått stroke.
http://nocamels.com/2013/06/research-small-quantities-of-marijuana-protect-against-brain-damage/


http://www.medicaljane.com/2014/12/31/marijuana-may-reduce-brain-damage-caused-by-strokes/


http://guardianlv.com/2015/06/marijuana-can-help-grow-neurons-and-make-a-person-smarter/


Jag vill debattera för en legalisering men i dagens Östtyskland, förlåt Sverige, så får man inte säga vad man tycker, man måste ta en annan väg, linda in orden i nån slags låtsasvärld för att inte förlora jobbet…..


Så fort Cannabis /Marijuana kommer på tal i samhället idag så behandlas man som en "mindre vetande" nån som är lite bakom flötet.  

"För cannabis e ju "Knark" det vet väl alla, enligt förespråkarna,och ska med alla medel bekämpas, så dom sopar problemet under mattan i hopp att det ska försvinna.


All media i Sverige säger samma sak, helt unisont. i "Vetenskapens Värld" samt i "Kalla fakta" debatt, med flera så kallar dom det som sker i USA för världens största experiment. Precis som dom var några labbråttor, det är ju såna som dom har i experiment.


Men då utelämnade dom all medicinsk vetenskap om marijuanan, dom visade bara vinklade resultat från forskning med cannabis/marijuana,


"JAG VILL VISA ALLT DET POSITIVA MAN FÅR ISTÄLLET",

 

 

Cannabinoider finns naturligt i mänsklig bröstmjölk -se nedan.

https://www.cannabiscure.info/cannabis-breast-milk/



 Många patent skapades, och skapas än idag i hög takt, av Israel som är världsledande i forskningen om cannabis / marijuana, sedan tidigt 60-tal. nämligen 1963 startade försöken att syntetisera cannabis. och året senare så upptäckte dom den psykoaktiva signalsubstansen THC, det var då det hela började, I dagsläget har dom hittat ca 140 olika signalsubstanser = cannabinoider i cannabis, liknande dom som vi producerar i vår egen kropp, men kroppens cannabinoider heter endocannabinoider.




Medical Cannabis and Its Impact on Human Health a Cannabis Documentary
https://www.youtube.com/watch?v=8Md2WNqqxTQ




I dagsläget så innehar USA:s patent och registreringsverk närmare fyra hundra olika patent på alla dess olika egenskaper, sägs även bota cancer.  patent är ju nånting som nån ska tjäna pengar på, över en lång tid,



Undrar inte ni också över, varför USA har så många patent som säger hur bra det är samtidigt som dom säger att den inte har nån medicinsk effekt.  


http://patft.uspto.gov/netahtml/PTO/index.html  använd Quick Search är lättast att använda, sök på antingen cannabis eller marijuana i sökrutan, det blir olika resultat.


För att återgå till ämnet" Cannabis påstådda farlighet" så vill jag lägga in ett patent  från USA som visar nyttan med cannabis som finns tillgängliga
United States Patent # 6,630,507 Cannabinoider som antioxidanter och neuroskyddande  http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=6630507.PN.&OS=PN/6630507&RS=PN/6630507


1975 så hade forskarna A.E Munson, L.S Harris, M.A Friedman, W.L Dewey i USA lärt sig att THC , den aktiva kemikalien i marijuana , krympte eller förstörde tumörer i test möss . Men en amerikanska myndigheten stängde snabbt ner undersökningen och förstörde dess resultat , som aldrig replikerades - förrän 2001.

http://www.ukcia.org/research/AntineoplasticActivityOfCannabinoids/


http://www.thestonerscookbook.com/article/2015/06/03/american-government-finally-admits-that-marijuana-kills-cancer-cells/


Jag vill att ni ska få bilda er en egen uppfattning i frågan ”Är cannabis farligt”,

titta på filmlänkarna så får du se på nyttan av cannabis medicinska egenskaper.


Titta på denna dokumentäreren av Dr. Sanjay Gupta som är amerikansk neurokirurg och biträdande professor i neurokirurgi vid Emory University School of Medicine och biträdande chef för neurokirurgi service på Grady Memorial Hospital i Atlanta, Georgia samt en media personlighet hälsorelaterade frågorhan är mest känd som CNN: s chefsläkare/ korrespondent samt har flertalet Emmy prisbelönta filmer, varav denna som jag vill dela med mig av till er,


Filmerna handlar om mycket svåra, ofta dödliga sjukdomar som små barn får, bland annat Dravets syndrome och som i dagsläget inte finns nån medicin för. många dör innan 10 års åldern.


" Titta på denna dokumentären utan förbehåll och se vad det handlar om egentligen, 3 bra dokumentärer som är ihopklippta till en lång dokumentär. 

 

CNN: s prisbelönta medicinska chef korrespondent Dr. Sanjay Gupta som är en överordnad neurokirurg, sätter medicinsk cannabis under mikroskopet. Alla tre (3) av CNN: s nuvarande "Weed" dokumentärer har sammanställts till en video, och i första dokumentären av tre, så visar dom att CBD som kommer från cannabis är en cannabinoid = signalsubstans som hjälper mot bland annat den livshotade sjukdomen "dravets syndrom" där dom ofta dör i unga år.  Tre mycket intressanta dokumentärer ihopsatta till en långfilm på lite mer än två timmar som alla bör se.☺️��



https://www.youtube.com/watch?v=PRLYV0_6zY8&t=3185s



Det var den här ovanstående dokumentären som startade cannabisdebatten som vi ser nu här i världen


Dom har känt till att cannabis hjälper mot epilepsi ända sedan 1947 nedanstående länk visar att så är fallet, och ändå så finns det ingen medicin efter 70 års kunskap.

http://antiquecannabisbook.com/chap03/Epilepsy/Epilepsy-P1.htm  


 http://edition.cnn.com/2015/04/16/opinions/medical-marijuana-revolution-sanjay-gupta/index.html
 

Såg en artikel i metros tidning om en liten grabb i Sverige med dravets syndrom.


Läkarna vet knappt vad det är, vi blir ifrågasatta väldigt ofta när vi kommer in på sjukhuset säger familjen Forselius som bor i Forsa utanför Hudiksvall.


Överläkare Johan Lundgren, barnneurologiska enheten vid Skånes universitetssjukhus, håller med om att det är viktigt att informera om sjukdomen. några av de vanligaste epilepsimedicinerna är väldigt besvärande att ge vid den här sjukdomen.


De gör den epileptiska situationen sämre, säger han. förra året så dog det 6 barn i epilepsianfall i Sverigehttp://www.metro.se/nyheter/morris-3-lider-av-obotlig-sjukdom-vi-lever-minut-for-minut/EVHodC!Pqh8PMjpVzKSk/


Nu i april i år 2015 så dog det en annan 6:åring, pappan kritiserar sjukhuset efter sexåringens död på Sus i Lund

http://www.sydsvenskan.se/sverige/6-aring-dog-pa-en-barnavdelning-i-lund/



60 Minutes Australia: "Green Rush" (2014), medical marijuana laws in Australia & Colorado

https://www.youtube.com/watch?v=dgf_iLxS4mI




Marijuana for kids: Using cannabis to treat epilepsy - BBC News

https://www.youtube.com/watch?v=ZZIzb5p6BRg



The Science of Cannabis as a Treatment for Epilepsy (New Documentary)


Medical Miracle: Medicinal marijuana in Australia - The Project (2014)



Medicinal marijuana in Australia - Sunrise (2014)




Enough talk, it's time for action" - NSW moves forward with medical marijuana trials in Australia
https://www.youtube.com/watch?v=MlvEqH6PzFM


As Marijuana Refugees Flock to Colorado, Will Medical Community Force Rewriting of U S Drug Laws?


https://www.youtube.com/watch?v=66Rnviz8HSs












Hoppas ni finner mina fakta filmer , artiklar intressanta, jag strävar alltid efter sanningen,  vill ni / du fråga nått , tveka inte då, utan lämna gärna din mail eller ring mig så ska jag kontakta dig sen så vi har en privat konversation om din fråga, jag försöker faktiskt vara seriös i det jag företar mig. Är pensionär men har mycket kunskap, studerat i över 25.000 timmar i ämnet industrihampa/cannabis/Marijuana frågan, så jag är rätt insatt i frågan vad allt handlar om egentligen.  min hobby är informations/teknik/ inhämtning

Vänliga hälsningar från Datatekniker Stefan.

 

svartby_kungen@hotmail.com  073-0617901 

 
 
Josef Boberg

Josef Boberg

18 september 2015 10:43

Hej Stefan,

Värdefull information, verkligen...

Ha det gott ! // Josef

http://josefboberg.wordpress.com/2008/10/20/vagvis

Stefan Johansson

6 oktober 2015 21:25

Tack för dom värmande orden. :) Jo jag har ju samlat på mig en del. men det mesta är ju offline. det skulle bli för mycket att plöja igenom om jag skulle dela ut allt, som jag samlat på mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

1

Av Stefan Johansson - 7 september 2016 03:45

// _// // // // // // // ...

Av Stefan Johansson - 13 oktober 2015 09:51

Allt jag vill är att sanningen ska komma fram om cannabis medicinska förtjänster som ett näringspreparat. och ej som en medicin,  för cannabis botar ingen, men den hjälper vårt eget endocannabinoida system som vi har i våra egna kroppar sedan tiderna...

Av Stefan Johansson - 6 oktober 2015 12:41

Det förekommer nog indoktrinering av oss människor mer än vi anar. vi tror oss veta att vi vet vad som är sant eller falskt, men mycket av det är bara det vi är itutade att så ska det vara, och det är psykologi på hög nivå som har satt spratt i våra ...

Av Stefan Johansson - 6 augusti 2015 07:53

Här lägger jag upp länkar nya som äldre om cannabis medicinska egenskaper. mest som en referens emot U-FOLD:s samt FMN:s propaganda.   Ny studie visar att ungdomsbruk av cannabis INTE ökar risk för psykiska eller fysiska sjukdomar.   http://...

Av Stefan Johansson - 23 juli 2015 09:08

Här tar jag upp lite kort faran med alla dom narkotiska preparaten som är så skadliga samt att det dör i dagsläget över 500.000 varje år i självmord från tabletterna runt om i världen. https://www.youtube.com/watch?v=NtPXMPeWMHk   Dödsfal...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig gärna. Jag väntar på era frågor

RSS

Fråga mig

10 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards