Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

Oseriösa cancerbehandlingar i världen

Av Stefan Johansson - 25 oktober 2014 07:34

Det finns så många alternativa behandlingsmetoder mot olika sjukdomar som inte hjälper nått .

Dom flesta alternativa behandlingsmetoderna här i världen mot svåra dödliga sjukdomar är rent bedrägeri mot patienten ifråga.

Det enda dom vill är, att sko sig på patienten som lider, och som hoppas att deras behandlingmetod kommer att hjälpa dom att bli frisk från sin sjukdom.

Senaste exemplet är Kim Andersson som dog  den 24/10 2014, och som fick alternativ cancerbehandling på en Arcadiaklinik i Tyskland.


Saxat från Aftonbladets intervju"


Kampen har pågått i över ett och ett halvt år.

Efter en tids smärtor fick Kim Anderzon, 71, beskedet under påskhelgen förra året: hon hade en tumör i ryggen.

Strålning och cellgifter gav inte effekt, uppger hon.

– Det har jag slutat med. Man mår jättedåligt av det, kroppen tar stryk. Jag vill inte ha några mer gifter, säger hon.

Reste till Tyskland

I stället har hon rest till en klinik i Tyskland som erbjuder alternativ behandling.

Behandlingsformerna har bland annat varit upphöjd kroppstemperatur och att få malört intravenöst. Under den senaste Tysklandsvändan behandlades hon åtta veckor i sträck och kom hem för ungefär en vecka sedan.

– Smärtorna har de fått bukt med i Tyskland. Jag höll på att aldrig komma hem, det var så mycket behandling jag fick där som jag inte kan få i Sverige, säger hon.

Det kostar ungefär 40 000 kronor för en tvåveckorsbehandling, enligt tidigare uppgifter.

– Det blev dyrt, jag har fått en gedigen faktura nu, säger Kim Anderzon.


Slut saxat"


Allt handlar bara om "Pengar" vare sig det är medicinbolag eller alternativa behandlingsmetoder som säger sig vilja hjälpa dig att bli frisk.

folk söker ju det sista halmstrået i hopp att bli frisk när cancerbehandlingen på sjukhuset inte hjälper.


Sen sprids det ju så mycket falska förhoppningar i våra tidningar som lovar guld och gröna skogar. ett exempel är aftonbladet som sprider irrläror om både det ena och det andra som inte har nån verklighetsförankring.


Utan dom gör det för att sälja mer lösnummer när dom säger saker utan vetenskapligt belägg att den aktuella metoden skulle hjälpa dig att bli frisk, "Rent kvacksalveri " skulle jag vilja säga att det är.


Den 01-07-2013  så hade Aftonbladet inne en artikel som säger att, det finns en klinik i Tyskland som behandlar cancerpatienter med Aprikoser och värmebehandling.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17048789.ab#


Lurendrejeri skulle jag vilja säga, bara för att det är en klinik samt att dom bär vita rockar betyder ju inte att dom kan bota dödliga sjukdomer.


Kim Andersson hade säkert läst den artikeln, för hon reste då till den utpekade Arcadiakliniken

i Kassel i Tyskland för en 2 månaders behandling som kostade närmare 200.000 kr.


För det finns alternativa behandlingmetoder mot cancer som är vetenskapligt uppbyggda, och som fungerar på dom flesta utan svåra biverkningar. 


Inget lurendrejeri utan ren fakta.. men dom fakta-artiklarna kommer inte till allmänhetens kännedom, utan det är mest forskare som får ta del av resultaten, dom vill ju inte att allmänheten ska få veta sanningen om saker och tings verkan.


Här finns det närmare 400 patent på cannabis, i USA:s patent och registreringverk.

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-adv.htm&r=0&f=S&l=50&d=PTXT&RS=marijuana&Refine=Refine+Search&Query=cannabis






Vill ni veta sanningen om verkningsfull medicin som botar oss utan biverkningar, så måste ni titta på denna film.

Scientific Research and Real Facts about the Cannabinoids in Cannabis



Dom flesta medicinbolagen forskar sedan många år tillbaka om marijuanans medicinska egenskaper, medicinbolagen säger att nästa stora genombrott på medicinforskningen kommer från Cannabisplantans signalsubstanser.


Denna länk från Karolinska Institutet är från 2006, i denna avhandling så talar dom om "Apotosis" som är lika med programmerad celldöd, = du säger åt cancercellen att begå självmord. och inga andra celler tar nån som helst skada, utan bara cancer cellen / celler som dör.  http://molpharm.aspetjournals.org/content/70/5/1612.abstract


Denna länk är från Englands största medinbolag som håller enbart på att ta fram en massa olika sorters mediciner kommande från cannabis-plantan.

http://www.gwpharm.com/


Denna länk är från i april 2014.
http://www.leafscience.com/2014/04/16/israel-worlds-largest-medical-marijuana-program-video



Rick Simpson är en auktoritet på området " Att bli botad med cannabisolja"

Det var han som förstod att cannabis-oljan botar sjukdomar.

https://www.facebook.com/pages/Rick-Simpson/298774923502987


Han har en egen domän på adress  http://phoenixtears.ca/


Allt som jag skriver om anser jag vara sanning och inget annat, för jag vill upplysa vanligt folk om sakers rätta värde.



Medicinal marijuana in Australia FULL REPORT - Sunday Night (2014) 1/2



Medicinal marijuana in Australia - Sunday Night (2014) 2/2
https://www.youtube.com/watch?v=4Q4VOdEY8fQ


Medicinal marijuana in Australia - Studio 10 (2014)
https://www.youtube.com/watch?v=ESe5JQOVxD4



Enough talk, it's time for action" - NSW moves forward with medical marijuana trials in Australia
https://www.youtube.com/watch?v=MlvEqH6PzFM




Vill ni fråga nånting, så tveka inte utan skriv till mig på adress svartby_kungen@hotmail.com  så lovar jag att svara på era frågor.

Vänliga hälsningar Stefan.

 
 
Ingen bild

a.bredow

25 januari 2017 12:33

I vilka länder är behandling med cannabisolja legalt ?
MVH Arne

Stefan Johansson

30 januari 2017 23:16

Jag vet inte vad du riktigt menar med cannabisolja då du inte specificerar sorten, CBD är lagligt i många länder, så du måste mena THC och då är det lite värre med det, i vissa delstater i USA och i Israel så är det lagligt, men det går att få tag på THC olja i andra länder, som i Nederländerna för att ta ett exempel, men dom har som ingen behandling vad jag vet, enklast är ju om man odlar själv och gör egen olja, det finns många bra recept på nätet på hur du gör oljan, är du fundersam så kan du ju besöka min cannabisgrupp på Facebook så får du veta mer i ämnet. Cannabis medicin i norden.. https://www.facebook.com/groups/1037029303036464/

 
Ingen bild

Lovisa

19 april 2017 09:38

Jag tycker du ska lyssna på podden Hälsosant avsnitt 35 och 36. I den intervjuas Henning Saupe som är grundare till Arcadiakliniken. Han har mycket forskning och klinisk erfarenhet som grund. Du har rätt i att man i sverige trycker bort alternativ sjukvård och massmedia har en väldigt stor del i att uppträtthålla allmänhetens negativa och smala syn på denna. Så lite kritisk reflektion kring artiklar från Aftonbladet skulle sitta fint. Lyssna på podden, verkligen superintressant.

Stefan Johansson

13 november 2017 12:02

Jag ska titta på det när jag har tid, men som det är nu så tar forskningen om cannabis all min tid i anspråk.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

1

Av Stefan Johansson - 7 september 2016 03:45

// _// // // // // // // ...

Av Stefan Johansson - 13 oktober 2015 09:51

Allt jag vill är att sanningen ska komma fram om cannabis medicinska förtjänster som ett näringspreparat. och ej som en medicin,  för cannabis botar ingen, men den hjälper vårt eget endocannabinoida system som vi har i våra egna kroppar sedan tiderna...

Av Stefan Johansson - 6 oktober 2015 12:41

Det förekommer nog indoktrinering av oss människor mer än vi anar. vi tror oss veta att vi vet vad som är sant eller falskt, men mycket av det är bara det vi är itutade att så ska det vara, och det är psykologi på hög nivå som har satt spratt i våra ...

Av Stefan Johansson - 6 augusti 2015 07:53

Här lägger jag upp länkar nya som äldre om cannabis medicinska egenskaper. mest som en referens emot U-FOLD:s samt FMN:s propaganda.   Ny studie visar att ungdomsbruk av cannabis INTE ökar risk för psykiska eller fysiska sjukdomar.   http://...

Av Stefan Johansson - 23 juli 2015 09:08

Här tar jag upp lite kort faran med alla dom narkotiska preparaten som är så skadliga samt att det dör i dagsläget över 500.000 varje år i självmord från tabletterna runt om i världen. https://www.youtube.com/watch?v=NtPXMPeWMHk   Dödsfal...

Presentation

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig gärna. Jag väntar på era frågor

RSS

Fråga mig

10 besvarade frågor

Besöksstatistik


Skapa flashcards